Cum te conving magazinele să cumperi mai mult decât ai nevoie. Strategii explicate de specialiști
Dacă ai intrat vreodată în supermarket pentru un singur articol și ai ieșit cu un cărucior plin de lucruri, nu ești singur. Magazinele alimentare au o mulțime de moduri inteligente de a păcăli cumpărătorii să cheltuiască mai mulți bani. Descoperă și tu cum te conving magazinele să cumperi mai mult decât ai nevoie. Iată câteva strategii explicate de specialiști.
Crezi că este o coincidență faptul că articolele mai scumpe sunt pe rafturi chiar la nivelul ochilor? Nu chiar. Mai mult, nu degeaba atât de multe prețuri se termină în 99: deoarece suntem obișnuiți să citim de la stânga la dreapta, creierul nostru practic ignoră 99 și rotunjește efectiv prețul în jos cu aproape un leu.
În loc să percepem că o pungă de jeleuri de 3,99 lei costă 4 lei, este mai probabil să credem că costă 3 lei.
Cum te conving magazinele să cumperi mai mult decât ai nevoie
Amenajarea magazinelor alimentare este făcută în mod strategic. Există un motiv pentru care secțiunea de fructe și legume este situată la intrare, potrivit MentalFloss.com. Când intri într-un magazin, este greu să ratezi ocazia de a-ți umple coșul cu niște mere atât de strălucitoare, cu niște roșii suculente
După cum Paco Underhill, autorul cărții „Why We Buy: The Science of Shopping” , a spus pentru Chicago Tribune încă din 2010, „secțiunea cu fructe și legume tinde să fie iluminată teatral, astfel încât totul să arate mai bine în magazin decât ar face-o vreodată la noi acasă. Aproape fiecare supermarket știe că, dacă îți pot pune în mișcare glandele salivare, vei avea tendința să cumperi mai multe.”
Magazinele alimentare au metode de a vă face să treceți prin toate raioanele sale. Una dintre ele este să plaseze secțiunea de lactate în spatele magazinului, astfel încât oricine are nevoie de lapte, ouă, unt sau alt produs de lactate să fie nevoit să treacă și pe lângă alte rafturi cu mărfuri care trebuie și ele vândute.
Reducerile nu sunt chiar afaceri
Data viitoare când ești în și vezi o stivă cu detergent deasupra căreia scrie `reducere” nu te gândi că dacă pui produsul în coș vei face o mare afacere. Nu a fost pus acolo întâmplător.
`Nimic din magazin nu este întâmplător. Totul este manipulat prin design”.
Paco Underhill, fondatorul și CEO-ul Envirosell
Totul este organizat astfel încât cumpărătorii să rămână cât mai mult timp în magazin. „Cu cât petrec în medie mai mult timp într-un magazin, cu atât vor cumpăra mai multe lucruri”, a spus David Bell, profesor de marketing la Wharton School of the University of Pennsylvania . „Vor fi stimulați de promoții și lucruri din mediu”.
Află mai multe despre cum să faci economie depozitând corect alimentele. Sfaturi utile de la specialiști.
Trasee care te țin mai mult în magazin
O altă strategie bine stabilită este de a determina cumpărătorii să urmeze un traseu despre care i se spune că a fost creat pentru el. „Cu siguranță un comerciant încearcă să vă direcționeze printr-un magazin într-un mod care este mai avantajos pentru a genera mai multe vânzări”, a spus Bell pentru Healthline.
Unul dintre preceptele lui Underhill este că tindem să ne mișcăm în sensul invers acelor de ceasornic 6 atunci când suntem la cumpărături.
„Împingi căruciorul cu mâna stângă, ridici lucruri pentru a le pune în el cu mâna dreaptă”, a spus el. Așadar, dacă o să te îndrepți spre dreapta după ce intri, cea mai atractivă și primitoare secțiune a magazinului, cu produse colorate și bine luminate, este chiar acolo.
Taxe pentru plasare mai bună a produselor
Odată ce un cumpărător se îndreaptă în direcția preferată, următorul obiectiv este să ia articole de pe raft și să le pună. Aici intervine plasarea unui produs. Producătorii plătesc taxe consistente pentru a obține o locație premium pentru mărfurile lor. Adică, la nivelul ochilor.
Un alt factor care îi determină pe oameni să cumpere ceva este semnalizarea. Și aceasta este o știință. Afișele roșii și galbene semnalează vânzările.
Bell a menționat un alt aspect, prin care oamenii iau în seamă informațiile chiar dacă acestea sunt irelevante. „Dacă vrei să vinzi mai multă supă, pui o pancartă pe care scrie „Limită de 4 conserve per client”.
4 sfaturi pentru cumpărături conștiente
- Fă o listă și respect-o pentru a evita deciziile impulsive. Dacă faci cumpărături la un magazin cu care ești familiarizat, pregătiți lista ținând cont de dispunerea raioanelor. Veți economisi timp, ceea ce înseamnă că te vei uita mai puțin și la alte lucruri care nu îți trebuie.
- Mergi la cumpărături fără copii. Nu doar că vei pierde mai mult timp, dar ajungi să cumperi o pungă de 10 kilograme de bezele multicolore.
- Nu merge la cumpărături la ore de vârf pentru că vei petrece mai mult timp în magazin și vei cumpăra mai multe
- Nu cumpără niciodată flămând sau obosit.